Li gardian
Santon Baldachino
Lou gardian es un pastre à chivau, gardaire de biòu, tau sacra de Camargo. Aubouro fieramen vers lou cèu soun fèrri, óutis e simbèu d’uno proufessioun unico dins lou delta de Rose. Porto à la cencho lou seden, trena de péu d’ego emplega coume reno o liame. Autri fes, lou gardian mountavo à chivau emé d’esclop e avié pèr se proutegi li bas de cambo, uno meno de telo courdelado enjusco i geinoui que ié disien li garamacho.
Lou 6 de setèmbre de 1909, dóumaci lou Marqués de Baroncelli, espelis la Nacioun Gardiano qu’a pèr toco d’apara li tradicioun gardiano e lou pople santen. Es éu tambèn que fissè lou vièsti gardian.
Santons Gayraud d'Agnel - Arles 2008
Le gardian est un berger à cheval, gardien des biòu, taureaux sacrés de la Camargue. Il dresse fièrement vers le ciel son trident, outil et emblème d’une profession unique dans le delta du Rhône. Il porte à la ceinture, lou seden, tressé avec le crin des juments utilisé comme lasso, rênes ou lien. Le gardian montait autrefois en sabots. Et il avait pour se protéger le bas des jambes, une sorte de toile lacée aux genoux, qu’on appelait les garamacho.
Le 6 septembre 1909, grâce au Marquis de Baroncelli, nait la Nacioun Gardiano, qui a pour but de protéger les traditions gardianes et les peuples des Saintes. C’est lui aussi qui fixa le costume des gardians.
Santon Gayraud d'Agnel - Arles 2008
L’ome au rest d’aiet.
Santons Gaubert-Caillol
Vièi pacan que treno li veno d’aiet i vertu medicinalo e culinàri.
Vieux paysan, il assemble en tresses les gousses d’ail aux vertus médicinales et culinaires.
Lou fournié
emé li pan, li baneto …
santon Gastine
Lou pourtarié d’aigo
es tras qu’impourtant bord qu’en Prouvènço, l’aigo es d’or.
Crèche Arlette Bertello 2008
La jardiniero
emé li liéume de l’orto : l’aiet, la coucourdo o lou meloun de Cavaioun …..
Crèche Arlette Bertello 2008
La femo au gibassié
santon Jouglas
Aucun commentaire:
Enregistrer un commentaire