La femo à la galino negro :
santon Paul Fouque
La tradicioun vóu qu’un bouioun de galino negro siegue baia à la nouvello acouchado pèr refourti. Lou bouioun de galino estènt touto li vertu reviscoulanto, es la proumiero mangiho que prendra.
La galino negro bord que counsiderado coume malefico : es preferi, pèr apara lou cago-nis e sa maire, de sagata un animau negre à la perfin de d’aluencha li marrit-z-esperit. Pèr la pichoto istòri, l’enfant èro gaire souvènt mes dins lou brés après la neissènço. Restavo quàuqui jour au lié souto la prouteicioun de sa maire. Qu saup quéti marrit-z-esperit poudien vira autour dóu brés ? Es pèr acò que la sau « sage coume la sau de la terro » fasié parti de presènt rituau pèr lis aluencha.
La tradition veut qu'un bouillon de poule noire soit donné à la nouvelle accouchée pour la fortifier. Le bouillon de poule ayant toutes les vertus reconstituantes, c'est la première nourriture qu'on va lui faire prendre.la poule noire car considérée comme maléfique : il est préférable pour protéger le nouveau-né et sa mère, de sacrifier un animal noir afin d’éloigner les mauvais esprits. Pour la petite histoire, l'enfant était rarement mis au berceau après la naissance. Il restait plusieurs jours au lit sous la protection de sa mère. Qui sait quels mauvais esprits pouvaient tourner autour du berceau? C'est pour cela que le sel "Sage coume la sau de la terro " faisait partie des présents rituels. Il était destiné à les éloigner.
La bugadiero
emé lou saboun de Marsiho e sa bugado
Santons Cécile Clémente
Crèche Arlette Bertello 2008
Crèche Arlette Bertello 2008
Crèche Arlette Bertello 2008
Venderello de saboun de Marsiho
Crèche Arlette Bertello 2008
La masiero,
emé li proudu de la fermo : lis iòu, la galino ….
Crèche Arlette Bertello 2008
La femo au vin cué
pèr benesi lou fiò.
Crèche Arlette Bertello 2008
Aucun commentaire:
Enregistrer un commentaire